شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 4 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
صنعت و دانشگاه پنجشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۱:۰۰:۵۵

دانشکده علمی کاربردی حفاری ایران باید در منطقه نمونه باشد
ایران دریلینگ: رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: دانشکده علمی کاربردی حفاری ایران باید در منطقه شاخص و نمونه باشد و به عنوان برند شناخته شود. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران، دکتر محمد اخباری روز چهارشنبه (30 دی ماه) در نشست با رئیس، معاونان و اساتید دانشکده علمی کاربردی حفاری ایران در اهواز افزود: جهان امروز به سمت علوم  مهارتی سوق یافته و  جهت‌گیری 85 درصد دانشگاه‌ها به سمت و سوی علمی و کاربردی است. وی با اشاره به نقش دانشگاه علمی کاربردی در رشد و پویایی بخش‌های صنعتی، اظهار کرد: اهداف و برنامه‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی بر محور کیفیت بخشی به مراکز، رتبه‌بندی و استاندارد سازی آنها، استفاده از مدرسان خبره و کار آزموده دارای تحصیلات آکادمیک و تجربه و مهارت کافی و ایجاد رشته‌های تحصیلی و دوره‌های آموزشی بر مبنای تقاضا محوری و نیاز بازار ترسیم شده است.

اخباری با بیان اینکه هم اکنون این دانشگاه یک هزار و یکصد دانشکده و مرکز آموزشی زیر مجموعه دارد، گفت: بحث کیفیت بخشیدن به آموزش‌های عملی و ارتقاء سطح دانش حرفه‌ای در این دانشگاه با جدیت دنبال می‌شود و انتظار می‌رود که این مهم مورد اهتمام بیش از پیش واقع گردد. رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشکده علمی کاربردی حفاری ایران را که از سوی شرکت ملی حفاری ایران تاسیس شده است، با توجه به داشتن امکانات و اساتید مجرب موفق ارزیابی کرد و افزود: این مرکز باید تلاش خود را برای کسب موفقیت و تبدیل شدن به برند در آموزش صنعت حفاری در سطح بین‌المللی معطوف نماید. وی در ادامه از مسئولان این دانشکده خواست تا در نمایشگاه‌ها و  همایش‌هایی که در این رابطه در خارج کشور از جمله در آینده نزدیک در کشورهای عراق و ترکمنستان برگزار می‌شود، شرکت کنند.

در این نشست که رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان خوزستان و مدیر و روسای پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت نیز حضور داشتند، رئیس دانشکده علمی کاربردی حفاری ایران گزارشی از عملکرد و فعالیت‌های این مرکز ارائه داد. مهندس مهدی مهران گفت: هم اکنون در این دانشکده 480 دانشجو در مقطع تحصیلی کاردانی در پنج رشته تخصصی شامل عملیات حفاری، سیمان و اسید، سیال، نگهداری و تعمیرات برق و مکانیک دستگاه‌های حفاری مشغول تحصیل هستند که تعدادی از آنان بهمن ماه امسال دانش آموخته می‌شوند. وی افزود: تاکید این مرکز بر کیفیت سطح آموزش است زیرا مهم، تربیت نیروهای ماهر و متخصص برای تامین نیازهای آتی صنعت حفاری با توجه به نیاز داخلی و حضور در بازارهای منطقه می‌باشد.

مهران اظهار کرد: شرکت ملی حفاری ایران با داشتن حدود 75 دکل حفاری خشکی و دریایی و برخورداری از 17 هزار نیرو در بخش‌های عملیات حفاری، فنی و  مهندسی و ستادی در زمان حاضر در مناطق خشکی و دریایی بیش از 10  استان کشور در زمینه عملیات حفاری و ارائه خدمات جانبی حضور فعال دارد. معاون مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران ادامه داد: این شرکت همچنین در راستای استفاده از توانمندی‌های مراکز آموزش عالی و پژوهشی در جهت تحقق اهداف و پیشبرد برنامه‌های تدوین شده با 10 دانشگاه معتبر کشور از جمله صنعتی شریف، امیرکبیر، تهران، صنعت نفت، چمران، علم و صنعت، دانشگاه آزاد اسلامی اهواز و پارک‌های علم و فناوری همکاری می‌کند. رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی و هیئت همراه در ادامه از مرکز آموزش شرکت ملی حفاری ایران و تجهیزات آموزشی این مرکز از جمله دکل آموزشی و دستگاه‌های شبیه‌ساز عملیات حفاری بازدید به عمل آورد که از سوی کارشناسان و متخصصان توضیحات لازم ارائه شد.


  کد خبر : 898
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :